“Op de leerlingadministratie is geen dag hetzelfde. Heerlijk! Naast de administratie behandelen we de doorgeschakelde telefoongesprekken vanuit de informatiebalie, versturen we de schoolcorrespondentie en helpen we bijvoorbeeld leerlingen die niet kunnen inloggen in het schooladministratie- en communicatiesysteem Magister. Die afwisseling maakt dat het werk nooit verveelt.”
Mensenmens
“Ik kom uit een ondernemersgezin. Mijn ouders hadden een eigen bedrijf. Van jongs af aan hielp ik al mee. Ik heb hun bedrijf in 1994 overgenomen en daar ruim achttien jaar als zelfstandig ondernemer gewerkt. Sinds ik de overstap heb gemaakt naar het Coornhert Lyceum, voelt het alsof ik echt op mijn plek ben. Ik had het onderwijs misschien eerder moeten ontdekken. Voor een mensenmens als ik, is het contact met collega’s, leerlingen en docenten heel leuk.”
Oplossingsgerichte houding
“Onze afdeling heeft een ondersteunende functie. We zijn als het ware een soort helpdesk. Als niemand het meer weet, komen ze vaak bij ons. Geen vraag is te gek. Ik houd ervan om zaken aan te pakken en mensen te helpen. Die oplossingsgerichte houding zie ik ook terug bij mijn collega’s. We zijn een stressbestendig team, kunnen snel schakelen en werken graag proactief.”
Karakters in ontwikkeling
“De middelbare school is een geweldige tijd. Pubers vormen zich in deze periode; het zijn stuk voor stuk karakters in ontwikkeling die de wereld aan het ontdekken zijn. Ik help soms bij de informatiebalie, het ‘hart van onze school’ en maak dan graag contact met de leerlingen. Vooral brugklasleerlingen kunnen wat nerveus zijn in de eerste weken. Dan is het een kleine moeite om een gesprekje met hen aan te gaan. Praten over ditjes en datjes; even vragen naar de thuissituatie of welke les ze hebben. Ik merk dat ze dat fijn vinden.”
“Het Coornhert is een cultuurprofielschool. We doen veel aan zang, dans en theater. Dat maakt het een onderscheidende werkplek. Vanachter mijn bureau hoor je de leerlingen repeteren voor de muziekavond of voor een grote toneelproductie. Dat geeft veel dynamiek en reuring. Iedereen loopt bij elkaar naar binnen en is heel toegankelijk. De deuren staan hier altijd open.”
“Of je nu docent bent of ondersteunend medewerker; de Dunamare Academie is dé plek waar iedereen samenkomt. Als centrale ontmoetingsplek van Dunamare, leg je daar contact met collega’s van andere scholen. Dat creëert verbondenheid tussen de 22 scholen. Zelf ben ik lid van het leernetwerk voor administratief personeel. We komen eens in de twee maanden bij elkaar om te leren van elkaars ervaringen. Heel inspirerend!”