Interviews

Joke Bakker

"Ik ben niet alleen receptioniste, maar ook gastvrouw. Hét visitekaartje van Dunamare."

Receptioniste

"Na 25 jaar gewerkt te hebben in de kinderopvang, ben ik sinds 10 jaar receptioniste bij het Bestuurs- en Servicebureau van Dunamare. Van die overstap heb ik nog geen dag spijt gehad. Elke dag is anders: de ene keer bestel en serveer ik een lunch, op het andere moment ondersteun ik het Bestuurssecretariaat met diverse werkzaamheden. Ik ontvang bezoekers en beantwoord de inkomende telefoongesprekken. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor een stukje voorraadbeheer en handel ik diverse e-mailboxen af. Die afwisseling maakt het erg leuk. Ik heb dagelijks contact met docenten en schoolbesturen. Dat maakt het een echte ‘mensenbaan’. In al die jaren heb ik ontzettend veel waardevolle contacten opgebouwd.”

Piekfijn in orde

“Onze locatie is bij uitstek een ontmoetingsplek. Als schooldirecteuren een vergadering willen inplannen, kloppen ze bij mij aan. Ik zorg er dan samen met mijn twee collega’s voor, dat alles piekfijn in orde is. Ik ben niet alleen receptioniste, maar ook gastvrouw. Hét visitekaartje van Dunamare.”

Joke over het Bestuurs- en Servicebureau:

“De onderlinge band tussen mij en mijn collega’s is erg goed. We zijn één team en helpen elkaar waar we kunnen. Dat werkt heel prettig en geeft energie. Ik ga nog steeds elke dag met plezier aan de slag en ben er trots op dat wij in zo’n mooie omgeving mogen werken.”

Joke over Dunamare onderwijs:

“Dunamare zorgt heel goed voor haar personeel. Vitaliteit is niet voor niets een belangrijk speerpunt. Ook tijdens de coronapandemie was er volop aandacht en waardering voor ons. Zo kregen we kaartjes voor Artis als dank voor onze inzet. Een klein gebaar met groot effect!”